Älvkarleby | Trögt fiske i solskenet


Fiskesuget gick nästan att "ta" på denna eftermiddag när jag parkerade bilen i ett
soldränkt Älvkarleby! 40 fångade öringar under gårdagen gav indikationer om ett
fortsatt bra fiske även denna april-torsdag! Kanonvatten rådde dessutom, strax under
400 k och detta  brukar vara bra förutsättningar vid fasta fisket så jag startade där!
Nicke" Kungen av fasta"Mattsson var där och han gjorde inte  många kast förrän en
öring nöp i, men dessvärre ville den inte följa med utan klev av!  Ampa var också på
plats och hade fiskat sedan morgonen utan några större framgångar och det samma gällde
Calle Björk!


Hikmet och PG dök även de upp samt en stund senare även Molle och Sebbe!
Det är ju lite av tjusningen med detta älvfiske, kontakten med trevliga kompisar
utan dom skulle långa "nötar"pass bli ännu tuffare! Så även denna dag
då fisket gick lite på sparlåga, kanske var det fina vädret lite väl fint,
det närmaste jag kom fisk idag vid fasta var en ryggsmäll på en 3+ öring!:-(
Frampå sena eftermiddagen så försvann vattnet
mer eller mindre, och att fiska vid fasta var inte stor idé !


Vi begav oss då över till Korallen, och där fick man grejorna att fiska riktigt fint!
Framåt kvällen, när man  nästan gett upp hoppet och varken jag eller mina kumpaner
lyckats få några rejälare  kontakter så bestämde jag mig för att hänga på ett drag!




Och efter nästan 7 - timmars fiske drog det tag i linan och en mindre öring
hade bitit över ABU-s Toby Rocket!  Öringen som fick bli en matbit, ca. 1,5 kilo
släppte rikligt med  fjäll när jag lyfte upp den, man blir lika förvånad varje gång dessa
fiskar nappar för trots sin ringa storlek så kämpar de riktigt bra.





























































'













Kvällen avslutades vid 20:30 och när jag skrev in min fångst så var det kanske 15 fiskar
inskrivna, den största för dagen hade Yngve Bergström tagit  i Årvara, 4,3 kg! Men kvällens
största fiskare var nog ändå Sebastian "Sebbe" Berggren som på flugspö och med
egenhändigt komponerad fluga landat en riktigt fin öring på 1,9 kg!
Du är grym Sebbe! Gör gärna ett besök på Sebbes webbsida -
Klicka här->>




Nu blir det ett par dagars vila från öringfisket!
Men ni som fiskar, skicka gärna rapporter till mig så publicerar jag här på sidan!
Skicka till
tony.berggren@gmail.com eller via sms till tele:070 3601402

Mvh Tony

Kommentarer