Gavleån & Ljusne | Kungen Levererar...

Idag var jag, Fredrik och Rasmus i Gävle för att prova på lyckan efter
"Gösta" (Gös). När vi kom ner så var det en enda person som fiskade i ån,
 men vi tänkte inte  mer på det. Men det var extremt trögt, senare under
dagen ringde jag Niklas. Då sa han att det hade varit en säl där igår, "Jippi"!

Då kändes det bra meningslöst att fortsätta fiska.. Men vi gav oss inte,
Fredrik lyckades få upp en sådan där skylt som står vid vägen när vägen
ska omredigeras. Haha, ojoj. När Rasmus skulle låtsas att han hade en
stort fisk och böjde spöt, så small spöt av nere vid rullen.

Haha, inte nog med det. När han skulle ta upp spödelen så hade betet
fastnat i botten, så han kunde inte dra av för då skulle han förlora spödelen.
Så jag fick försöka att kroka fast mitt bete i hans spödel, det lyckades.
Efter att ha tejpat ihop skiten så var vi igång igen!:)
Vi fick ingen, men Fredrik tappade tre stycken uppe vid ytan, men det var allt för dagen.


Direkt när jag kom hem så begav jag mig mot älven för att jaga lite silver.
Min destination var där Janne Goode höll till! För är man med honom,
då får man också se fisk. Det dröjde inte länge innan Janne drog på en
riktigt fin blanking på 1.5-1.6kg! Grymt! Lite senare så tappade jag två
stycken som gungade fint några gånger. Efter att ha nött vidare där så
flyttade både jag och Janne oss.



















Läs mer på www.riktigasten.blogspot.com
Hare gött!:)

Kommentarer