Ljusne | "Kungen" Och "Prinsen" Levererar!

Som lovat så skulle det komma en kvällsrapport. Under förmiddagen och
dagen så fiskade jag gädda i havet. Men mot eftermiddagen och kvällningen
så hade jag bestämt mig för att fiska havsöring. När jag kom ner till vattnet
så var det inte en enda människa där. Jag hade hört att det var riktigt trögt
på insidan av älven idag. Men stämde det? Jag började fiska men kände inget.
Janne Goode och pappa dök upp. Janne skulle fiska, vi hade bestämt att vi
skulle synas där. Pappa var bara var ute och tog lite frisk luft, efter att ha
legat hemma och varit sjuk i en vecka.




Vi hann bara börja fiska så small det i rejält för mig! Upp hoppar det en nystigen
havsöring runt 1.3 kg. Efter många sköna hopp och en
härlig drill och därefter landning så visade det sig att den vägde 1,5 kilo!


Kommentarer