Ljusne | Stor öring

Idag var det skola igen och jag håller på med ett kamerastativ på slöjden så jag
kan ställa kameran lite vart jag vill när jag filmar vilket underlättar.
Under dagen så fick jag ett mms från Peter Fröjd som fått en riktigt fin
öring på ca. 70-75 cm skrev han.


Jag åkte direkt ner efter skolan och tänkte fiska med dem och vi vägde den
sedan och kunde konstatera att den vägde 4,2 kilo och var 72 lång! En riktigt
fin fisk, grattis! Vi fortsatte fisket men dom ville inte bita trots att det vakade
runt våra flugor hela tiden. Men men imorgon bitti ska
jag få den stora som vakade bredvid flugan min idag ;)
En riktig tjockis-öring!
Grattis Peter!


Sedan så begav vi oss hemåt och Peter kunde glatt hänga
fisken i en snara över axeln :)




Skitfiske på er alla fisketokar! /Victor G

Kommentarer