Mörrum | Kalle lämnar rapport från sin tur till Mörrum!

Nyss hemkommen från en underbart trevlig Mörrums resa med bra fiske och trevligt sällskap!
Jag fiskade Vittskövle på premiären och det började dåligt för mig med 3 tappade fiskar.
(Nya Mustad kroken) Då bytte jag till GL krok och då satt ...dom bättre. När jag summerar den
dagen så blev det 3 tappade och 3 landade samt ett gäng missade napp. Dock inga monster
en 78 cm lång hybrid blev dagens största för mig.    
Öring ca 3,5 kg Pool 1
           
          
78 cm hybrid
  
                
Öring ca 3 kg. “Skagit"i Mörrum Vittskövle.

Öring ca 2,8kg “Skagit”


Lördagens fiske bjöd på hårda vindar och snö och elände. Men vi trotsade vädret och startade
dagens fiske i pool 16. Där knep jag en fin fin Öring på 4 kg (71 cm). Den tog på en nykomponerad
special fluga med magenta ( Cernit ) kropp och magenta/svart vinge och magenta gummi ben med
blått/magenta hackel. Dock satt flugan i gälbågarna och fisken blödde vi landning så den “bonkades”
och blir huvudrätt på Moster karins 80 års dag :-)

Sen åkte vi upp till Rosendala o fiskade av Nacken på 32:an. Där tog jag en lite rackare på 2 kg.
Framåt 17 tiden åkte vi ner till 1an och där gick jag en repa och hade 2 fina napp och landade en
öring i fin kondition på ca 3,5kg längst ner på sand örat. Kl 18.00 avslutade jag mitt Mörrums fiske
för den här gången! Men jag åker gärna tillbaka till denna sköna Å.


Kalle!

Kommentarer