Bergeforsen| Storm väder i Bergeforsen

I går morse ringde klockan 03.45 och då hade jag redan varit vaken i 45minuter. Havsöring i Bergeforsen var dagens mål. Vi var ett 8 man stort gäng som rullade in på plats vid sju tiden. Vi kom på plats ute på Helenas ( ön mitt i älven) vid 7.30! Vädret var inte på vår sida, då det börjat blåsa ganska så duktigt. Väl igång med fisket stod man som på tå och bara väntade på första hugget, kan ju säga att det blev en lång lång väntan då hela gänget endast hade kontakt med 2-3 fiskar under hela dagen! Vad det sega fisket berodde  på kan man fråga sig, en av anledningarna kan ha varit att det blåste så pass mycket att vågorna gjorde att älven såg ut att rinna uppströms! Teorierna var som det brukar en sådan här dag många om varför inget hände. Jag tror personligen det berodde på kallt vatten och att det helt enkelt inte är igång där uppe ännu. En sak är jag dock säker på! Jag kommer ge stället en chans till när vattnet är varmare och fisken fler!

Tight lines!/ Stefan

Kommentarer