Gädda | Vinst till alla !

Idag bar det av mot Skutskär kring klockan 06:00 för att ansluta med
Peter och Martin vi skulle ge oss på lite flötmete efter den store madamen!

Det snöade fortfarande när jag börja rulla mot Skutskär men snön upphörde
när jag närmade mig mötet och vinden som blivit lovade konstaterade vi
ganska snart, nästan var spårlöst borta och det var ju rätt skönt !



Väl på plats försökte Peter envisas att få på mig en flyt overall men jag tackade
bestämt nej, då jag tänkte att jag har ju inte frysit något i vinter så varför idag?

Det klarade jag mig ifrån med, mer än händerna och lite smått och fossingarna med.


Väl på plats så tog det väl ungefär 5 minuter efter grejerna kom i vattnet så högg
Peter första gäddan som han snabbt ville i med men jag envisades att ta kort på dagens förste ! :)




Martin fick ett hugg i samma veva men lyckades bomma denna, något som just i dag verkade bli en vana för honom tyvärr.Under förmiddagen så kändes det hopplöst och det kändes som Peter
drog upp en gädda på varje nytt ställe !





Mitt flöte bara guppade upp och ner av vågorna, det kändes hopplöst och Martin "bomma" fisk efter fisk stackarn ! :P








Fram åt lunchtid då började jag ge upp hoppet och även kaffet började ta slut för mig. Började dagdrömma och titta åt andra håll så hör jag Peter ropa "Thomas Thomas" det händer något!











Då försvann mitt flöte ner två gånger snabbt snabbt och alla blev på spänn.
Jag trodde han lurades först för att vara snäll och få upp mitt hopp.
Men ikke, det började leva om som tusan och betesfisken var skrajj som satan, efter en stunds väntan så bestämde sig flötet för att dyka rejält och jag grabba mitt spö och kände att mitt
intränade "Suomela"- hugg satt!
När fisken var i båten och avkrokning var i gång så ropar Martin på Peter att hans flöte försvunnit ner!


I detta kaos så fick vi ett dubbel hugg och nivån steg i båten!

Men efter det här så flyttade vi oss mest till dåliga ställen...
Mer fisk kom upp men inget som kom på foto.


Peter vann på flest fångade!
Jag på dagens största!
Martin på flest bommar och minsta ! ;)
Klart slut !


Mvh Thomas Karlström
Skitpåsk på er !

Kommentarer