Älvkarleby | Sista öringpasset - nu väntar vi på laxen!


Trodde jag skulle få en skaplig kväll vädermässigt men i bilen på väg
dit började det stänka och när jag klev ur bilen vid fiskekontoret så regnade det ihållande. Pelle var på plats vid fasta och jag bestämde mig för att ge det en chans. En vattenföring på 400+ gjorde att älven såg ut göra sig beredd för de stora fiskarna, och det ska bli mycket spännande att se när första laxen landas!






Vid fasta hände inte mycket, så vi for ner till Hunsen där PG, Molle och Cribba

redan var på plats. Regnet tilltog under kvällen, och den enda som hade kontakt med
fisk vad jag såg var Pelle, som hade en fisk runt måttet  in till land innan den sprattlade
loss. Cribba och Molle provade att fiska ute på rodden, men jag såg inte att de hade
några kontakter med fisk från min plats på Hunsen. Detta blev mitt sista pass efter
våröringen i älven, på söndag ska jag plocka fram flugspöt och köra lite tjärnfiske
efter regnbåge. Flugbindning står även på Berggrens "att göra" lista!


Skitfiske på er/ Tony

Kommentarer