Älvkarleby | Fin kväll med många drillningar - Jalle tar största vid fasta!

Suat och son med den minsta av dagens två laxar! Vikt 11 kg

Fiskade från 16:00 och fram till midnatt. Gick ut på Korallen där även många fler än jag befann sig denna soliga torsdag i slutet av juni månad. På plats var många av mina fiskevänner, som alltid är lika trevligt att träffa! Vattenföringen var hyfsad även idag ca. 380 k, men sjönk rätt rejält  efter klockan 22:00. Gubbhyllan blev mitt tillhåll under större delen av kvällen samt ett par timmar på fasta dock utan resultat(No comments)








Kan konstatera att det drillades rätt friskt på Korallen under kvällen,
men att  det var många resor som slutade på änden av den lilla  ön mitt i älven.
Ampa drillade två(som jag såg) och den gode PG från metropolen
Tierp drillade också två fiskar men ingen av dom kom upp på land!
14 stycken laxar fanns på listan när jag åkte från fiskekontoret vid 00:20,
störst var Jalles fisk på 14 kilo, tätt följd av Suats 13,5 kilos, senare drog
samme man en på 11-kilo också! Grymt! Stockholmsgrabbarna kan laxfiske,
inget snack om det! Grattis till er båda!En annan duktig fiskare vid namn Roger
Mellberg drog två laxar under kvällen, en 10 kilos samt en på 8,5, imponerande!
Själv noterade jag åter ett blankpass, inte en stöt i grejorna ! Blir en lååång sommar
detta.


En glad dansk, Frank Barendtsen med en 12,6 kilos!



Tony

Kommentarer