Älvkarleby | Gubbhyllan hetast idag!

Några dagar har gått sedan jag sist besökte älven, och var nu riktigt sugen att fiska efter de stora torpederna igen! Dagen till ära så hade jag med mig Pär Granlund som skulle fiska i älven för första gången. Då denna söndag också är lite speciell, med Fallens dag så vet man ju sedan tidigare att det
är många laxfiskare på plats. Och dagens tillställning var inget undantag.På Korallen och gubbhyllan samt spetsen var det verkligen armbågs lucka under stora delar av dagen. Räknade till 13-14 stycken vid "gubbis" när det var som mest intensivt.


Och fisk kom det upp, granna laxar fin konditon verkade stundtals stå i kö för att komma upp vid "gubbis". Även vid Korallspetsen drillades en del lax under dagen. Jag lade ner "spöt" vid 23-tiden, laxfiske kan vara påfrestande  när man ser så många ha fisk på, drillar och i många fall får landa fisk medan man själv inte känner något. 8 laxar var inskrivna när jag for från älven, ingen
under 10 kg, men jag blir inte förvånad om det är 20
stycken när de summerar gårdagen vid fiskekontoret.
Här under följer en bildkavalkad från dagen, själv har
jag skägget kvar men det blir en kvällstur i morrn, då tar vi den!!
Håkan Lidberg 11,2 kg
Nick Berg drog denna fina lax via ett bottenapp - vikt 13,8 vid Gubbhyllan
Amir visade att det finns lax även vid pumpgropen med denna vackra lax - vikt 11,7 kg
Stefan Hising med dagens första lax av två - vikt 13,1 från Körsbärsudden
Lax nr 2- Stefan var i storform vid pumpen! Grattis
Patrik Holmström med sin första lax -  Körsbärsudden! Stort grattis!






Tammer Özturk tog den här fina laxen som vägde hela
15,3 ute på Korallen idag!





<><><>  <><><> 
Robert Darmetko 13,4 kg vid Gubbhyllan



Hasse drog denna 9 kilos vid fasta samt tappade en riktigt stor fisk på samma ställe!

Kommentarer