Trolling | The BigLake

Idag stressade vi ihop grejerna efter jobbet och for iväg till sjön där allt är möjligt!


Det börja riktigt trögt, vi trollade en bra stund innan första spöböj kom men som sagt
när man minst anar det så pangsmack viker sig mitt spö och det ser ut som en
mindre firre, grabbar tag i spöt och försöker få den ur spö hållaren!

Första vevtagen kändes det inte speciellt men efter ett par vevtag
så kom gädd rycken! "Ojj ojj ta upp grejerna detta kan
vara något" grabbarnas grejer ur vattnet och fisken börjar närma sig båten och
mitt spö ser ut som ett litet ul spö så tänker jag detta kommer bli ett fett PB lätt !



Men känner att fisken vill göra en sista rusning så spöt viker sig under båten och
jag känner "pang" så gick något av !!!! NEJ F******N beteslåset gav upp och,
ett par grodor kom ur munnen i det läget och hördes nog långa vägar ! ;)
Deppade en stund över det inträffade men återtog nya krafter när Peter
snabbt ryckte upp en ny tafs och skickade åt mig ett nytt drag!

På,t igen bara, men tankarna snurra så klart kring det där....
"Klart det kommer sluta med en snipa lika stort som wobblern"
Vi snurrade runt och pang kom nästa stöt !







Inte några PB'n idag men det sluta med ett par fina gösar lyckades vi lura åt oss !






Kommer nog grubbla över den där tappade ett tag...


Mvh Thomas Karlström


Skitfiske helg på er !