Ljusne| Comeback efter kusten!

Efter att ha suttit inne hela helgen pga skit vädet så kände jag
att jag bara var tvungen att åka ut mot kusten för att prova lyckan!
Vilket rätt val jag gjorde.
Stället jag skulle till var riktigt svårt att ta sig till,
man var tvungen att gå på stenar i vattnet i ca 60 meter. Väl framme så
började jag kasta, men ingeting hände... Ush vad tråkigt tänkte jag,
efter en timme och ingen känning så tänkte jag åka hem. Men jag såg ett
ställe som jag tyckte såg giftigt ut. När jag kom dit så högg det i rejält i spöt,
men den lossnade.



Kastet efter så kastade jag bort mitt drag. Jag provade då att byta till
en annan färg, men ingeting hände. När jag bytte tillbaka till "Grön" så
blev det ett "Eldorado". Havsöring 1.7 kilo c/r.











Bara något kast efter så sög det i rejält igen! Efter en helt sjukt rolig fight,
med många hopp och rusningar så kommer det upp ännu en havsöring
på 1.4 kilo c/r.










Tio minuter efter den på 1,4 kilo så högg det igen! Men jag kände att denna
var lite mindre än dom två andra. Så rätt jag hade, upp kommer en
öring på 1.1 kilo c/r även på denna.





På trettio minuter så fick jag tre havsöringar, tappade en
och massa små känningar.
Det går att få havsöring fortfarande,
men det gäller att man är på rätt ställen, jag rekommenderar att
ni "söker" er utåt, det är nästan helt meningslöst att stå i älven och fiska.

Mats Lundin lyckade trots det att dra en riktigt fin havsöring på 2.2 kilo
idag på Goudes... GRATTIS!:D



Hare gött alla!

Kommentarer