Evelina U | Öring och strömmingsfiske

I onsdags så var jag med min pojkvän Niklas för att fiska öring för första gången i mitt liv, jag var så otroligt taggad på att få fiska.Niklas började med att guida mig till min första öring, han sa till mig att kasta långt och ut mot mitten. Jag kastar ut och börjar veva in och sen hugger det till, jag blir så glad och säger att jag har fisk!

Ju längre in jag fick öringen desto mer spänd blev jag. Lyckades få den på första kastet, fick även en på andra kastet. Dom låg runt kilot. Så underbart att drilla fisk! Innan kvällen var slut så hade jag fått 4 öringar och alla fick självklart friheten åter!










Senare efter vi fiskat öring så fick jag också prova på att fiska strömming, de var så kul när de vibrerade i hela spöt och man kan verkligen garantera att man får strömming.


Vi kunde fylla lite mer än halva hinken, de var en upplevelse att få fiska strömming.

Till helgen blir det mer fiskeäventyr och jag är jätte taggad. Jag får tacka min pojkvän Niklas som guidat mig till mitt första öring- och strömmingspass.

Skit fiske på er!



Kommentarer