Flugfiske | Det kläcker!

 Kvällen började lite små segt, gick och petade testade lite olika platser jag vet håller fisk. Jag gickoch nymfa men fick inget intresse från harrarna mer än en tappad.


Fick efter en stund sällskap av David. Senare på kväll dök även Jimmy och Marcus från Torrfluga.se upp.


Vid det laget hade ja hittat vad fisken åt den här kvällen. Det började vaka och jag såg att det var gula forssländor dom tog.


Redan vid första kastet steg första harren och lyckan var gjord!
Hade en härlig kväll med vakande fisk som steg till mina flugor.
Fick totalt 5 fina harrar och en liten öring i kväll och detta var första kvällen då torrflugefisket var riktigt bra i strömmen.




När jag lämnade killarna och åkte hem vid ca 22.30 vakade det fortfarande sporadiskt och Marcus hade landat en fin harr på 40cm.


Blir snart en tur till våra härliga strömmar igen.


Tight lines!!/ Stefan