Gösfiske | Gös afton

Idag var det som vanligt taggat till topp kanske jag trigga Simon lite mer
eftersom han påstod han var trött efter gårdagen !






Jag hör rådhuset vid tolv och droppar jiggen och  på första kastet så får jag hugg, Tokigt glad och ensam så försöker jag fota firren :)
 Ett par kast senare kommer Fredrik Nygren och hälsar och så klart så tar han en mini-gös i första kastet!


 Simon och jag blir övergivna en stund och plockar ett dubbel hugg smått men dubbel hugg är ett dubbel hugg ! :)







Tips ifrån folk och folk kommer när man står vid ån så klart,
denne grabb skickar mej rätt in i ett hugg på första försök :)





På väg hem möter jag Fredrik och Niklas då precis
Fredrik får denne på kroken ! Grym gösjakt både, Storsjön bjöd på sig själv och Gavlån !Tänkte skicka ut ett tack men vad gör det? Fiskeredskaps killarna vet att dom hjälper ! Ett kollage ifrån dagen/morgonen  ser knappt så nu ska jag sova!



Mvh Thomas Karlström


Skitfiske!