Gädda | Trolling med blå-gul påse gav kvällshugget!

Idag for jag och min gode vän Simon ut på sjön och tänkte prova lite trolling.
Gick ju lite sådär men fick prova på det härliga tricket att sänka farten med
en stor blå påse med en gul logga på handtaget! Vi krokade på den blå påsen
med gul logga och skickade ner den i vattnet, och det funkade riktigt bra.
Kul med lite "Hemma knep"






















Tvingen som ekolodet skulle sättas fast med var kvarglömt någonstans så första halvan av passet fick den som styrde hålla ner lodet i vattnet vilket också tills vi hitta lite skruv och
mutter så vi kunde sätta fast det! 
När hoppet gick ur en och  envisheten var segrande så tänkte vi ta en sista sväng om runt en grynna!









Medan jag får lite gnäll över mitt styrande för det blev grunt så PANGSMACK så small det
på mitt spö !


Vi drog en sväng till i hopp om mer fisk, samma runda,
samma spot så "smackpang" snor jag åt mig en till gädda i
ungefär samma storlek !



Nu beslutade vi oss om oss att vända hem men med grejerna fortfarande i.
Ett sista vik testar vi och på mitt spö kommer denna vackra gös upp som
fick bli avslutet på en skön kväll.
På vägen hem så ser vi både rådjur och
en räv och när vi snurrade in i stan  så möttes vi utav ett gäng student flak. D
et var kul!



Mvh Thomas Karlström


Godnatt och Skitfiske helg på er !