Storsjön | Jungfrutur!

Tjena, längesen jag gjorde ett inlägg och jag beklagar för det! Men min dator
har klappat ihop totalt men har äntligen fått tag på en annan jag kan låna.


I början på veckan var jag ute och utforskade nya delar av Gavleån runt
Valbo/Forsbacka området. Det gav lite fisk men ingen storlek eller antal
att skryta om, desto mer fisk fick vi ute på storsjön. I fredags var det äntligen
dags för jungfrutur med mitt båtprojekt som jag har lagat och renoverat de två
senaste månaderna. Äntligen flyter hon!
Jag låter bilderna tala från och med nu!


Efterlängtad jungfrutur!











De första gösarna lät inte vänta på sig, jag fick ingen storlek att skryta om men Micke Lindqvist tog PB, 2.42 kg och 60 cm! Vi lyfter på hatten!




 Vi var ute två dagar, tältade på små miniöar och hade det allmänt trevligt! Jag fick däremot nästan bara gädda, när vi var ute efter gös. Denna slips var den största som ville upp.




                                                                         Release.




Jag agerade misslyckad gösfiskare, och drog nästan bara gädda. Samtidigt som Micke gjorde tvärtom, och drog nästan bara gös. Sammanlagt blev det 20-25 gäddor, ett tiotal gösar och några bonusborrar. Imorgon får jag sommarlov, och då kan jag lova att det blir mer fiske!

Skitfiske! / Leo