Älvkarleby | Fisket fortsätter att gå i moll för mig - en mellandag vid älven!

Kom fram till älven strax före 1600 den här fredagen i början
av juli, många bilar på plats vid första parkeringen vid laxodlingen
men även vid  kontoret så var det många bilar. Vattnet såg ut att
rinna på rätt bra, uppskattningsvis runt 380 i början av kvällen,
för att senare ligga runt 300 kubik. Jag hade innan jag kom fram bestämt
Tamer Özturk tog denna ute på Korallen! Grattis!
mig för att fiska på Korallen, men väl därute så insåg jag att jag
inte skulle
stå ut på platsen! I bland behöver man lite avskildhet
och den varan är det
lite av under laxsäsongen och spciellt på
Gubbhyllan. Jag tog mitt pick och pack samt
(Lill-Nicke) och knallade
över till fasta/pumpgropen.




En hel del fisk visade sig med jämna
mellanrum men de vägrade att nyp
a fast i grejorna. Jag blev kvar vid pumpen
resten av kvällen, ett par
drillade men tappade laxar! Vid 22:50 hade tre styckena laxar landats,
två på Holgers nacke  och en på Korallen!
. Största laxen idag vägde 14,2! Nu blir det vila från detta fiske  till söndag, men lämna gärna in rapporter
från 
ert fiske  - maila till tony.berggren@gmail.com

Kommentarer