Älvkarleby | Vårflod mitt i sommaren -och visst nappar det för en del!

Tamer, en av gubbhyllans dominanter i år drog
en fin lax på 10,2 kilo i går kväll! Grattis mannen!



Jag fiskade idag mellan 18:00-24:00 tillsammans med en rätt ansenlig skara likasinnade med en förhoppning om att få älvens laxar att bita över flugan!
Ett rätt mediokert flöde när jag anlände gjorde till en början
valet av fiskeplats knepig, då jag ställt in mig på att fiska vid fasta och pumpgropen. PG brände en lax vid fasta i kväll!


Men det tog bara en kort stund så bestämde Vattenfall sig för att släppa på mer vatten och efter detta uppskattar jag  flödet under kvällen till 450 + -500!

Och ja, jag har skägget intakt för alla intresserade!

Fiskade vid fasta, samt kanalutloppet men när inte detta gav något så drog jag ut på Korallen. Men laxgudarna är inte med mig i år
men kampen går vidare. Veckans fina öring gav åtminstone en del självförtroende tillbaks

Hasse med en 12,1 kilos från fasta!

Nu blir det ett par dagars vila från älvfisket, men skulle tippa att jag gör ett nytt försök kommande söndag! Och en liten vädjan, det är kanon om ni som fiskar bidrar
med bilder, och nån rad om ert fiske, jag uppdaterar så fort jag hinner men är beroende av hjälp då min tid är begränsad! Ni kan
antingen skicka sms till 070 3601402 eller maila tony.berggren@gmail.com Ni hittar mig Tony Berggren,
även på Facebook!





Micke Norrbelius drog denna fina lax strax före midnatt.

Kommentarer