Storsjön | Hevetet bryter ut!

Idag såg väder prognosen lovande ut till eftermiddagen/kvällen!
Bokade upp med min gode vän Andreas att vi skulle dra ut på Storsjön och
försöka fånga en gös åt honom så han kunde bocka av det på sin "att göra lista"!


Vi hinner precis rigga ut grejerna så märker vi att det börjar blåsa upp lite,
tittar oss omkring så ser vi att det ser lite ut som regn moln på gång! "Men det
skulle inte bli oväder det är lugnt" uttrycker jag men egentligen kände också
jag i luften att det var något på gång, Ville bara inte erkänna det :)




Vi får ett hugg "PANG" så sätter Andreas detta fint!


Precis efter fotograferingen och när vi fått ut grejerna igen så smäller det till runt oss "BOOOMBOOOM" och efter det så kommer skurarna direkt, och vi blir dyngsura!
Vi kommer överens om att vända båten hemåt men härda ut. "Man ska inte vara på sjön när det blixtrar va?" frågar han lite glatt....
Njaa ett par minuter senare ser jag en blixt som ser ut att slå ner i sjön, jag dukar och blundar vet inte vad det skulle hjälpt men just då kändes det fint!


Duckar och parerar blixtar hela vägen in till land.
Vi kom in till land dyngsura och varit ute max en timme!
Fantastisk tur


Hare fint mina fans och på återseende !


Mvh Thomas Karlström
Skitfiske

Kommentarer