Flugfiske | Hårda nordliga vindar förstörde fisketuren!

Jag kom fram till min favorittjärn strax före klockan nio den här mycket blåsiga september torsdagen. En bil stod redan parkerad så jag valde att åka vidare till nästa skogstjärn. Ska tillägga att jag inte är folkskygg, men har man chansen att få strosa omkring själv med dammvippan så väljer jag givetvis det.


Men väl framme vid vattnet insåg jag att en hård byig nordan inte skulle fungera bra vid den sjön. Jag stannade och fiskade en halvtimme, trekvart innan jag for tillbaks till den andra sjön. Nu stod det ännu en bil där men jag ger det ett försök tänkte jag och så fick de tbli, och precis när jag kommer ner till vattnet så röjer sig ett par hyfsade regnbågar i den lilla viken man först kommer till, fint tänkte jag.



Det är klart att det går fisk här, vinden låg  på rakt in i viken och drog säkert med sig en och annan insekt som ramlat ner från träden på motsatta sidan. Träffade en av gubbarna på plats, och han hade lyckats att kroka och landa en regnbåge med sina spinngrejor. Men blåsten blev snarare värre och värre, samt att solen spred sina strålar över oss gjorde att förutsättningarna inte var speciellt bra. Fiskade i ca. tre timmar i dag, men inte en enda fiskekontakt lyckades jag med . Nu laddar vi för älven på söndag eftermiddag!

/Tony

Kommentarer