Gavleån | Jiggfiske vid ån- som ett socialt nätverk men utomhus ooch IRL!

Valbos fiskemaffia i form av Nicklas Chara -Landin och jag for in till människobyn(Gävle) strax före 20:00 för att se om gösarna  börjat röra på sig i Gavleåns centrala delar. På plats var redan andra "ghettofiskare" som Thomas Karlström och Simon Gustavsson. Även laxakungen Roger Mellberg hade tagit sig ner till broarna nere i stan. Murénbron var första anhalten. Jag tog en liten gös i andra kastet, och efter min firre så tog det inte lång tid innan Nicklas drog en 2-kilos,
(han ska alltid vara värst :-))

Underbart tänkte jag, men ack så fel jag hade. Några få hugg till kom under kvällens lopp men ingen mer fisk fick komma upp! De gösar  vi fick upp  returnerades direkt efter plåtning, och från lägre höjd änbron ska tilläggas! Vid 22-tiden så la vi ner fisket för kvällen men en sak är säker,  det kommer inte att dröja innan vi är tillbaks vid ån igen!


Kommentarer