Gädda | Glömde regnjackan !

Idag drog jag till jobbet 05:00 istället för 08:00 som jag brukar börja,
Tänkte jag skulle kunna sluta till lunch med lite flyt och Simon lovade
att försöka sitt yttersta för att få tag i lite betesfisk !


Runt 10:00 så messade han och sa att han inte kunde hitta på dom
någonstans då han testat flera ställen runt om stan i några timmar på
morgonen.  Kändes hopplöst och jag tänkte jobba hela dagen ut, men
klockan 12,45 så fick jag nytt mess utav honom som "Jag kan inte hålla
mig jag drar ut" 
Jag snabbt gjorde klart det sista och 13,00 satt jag på
cykeln hem för att packa väskan !


Vi landa nog i Marma strax före 14 och med oss hade vi trolling grejer.
Jag hade hemma kikat ner i väskan och såg att regnkläderna var redan
packade.
Väl vid båten och skulle dra på mig det så upptäcker jag att
jackan var kvar hemma...



Vi nötte på ett bra tag i regnet och vi båda
tänkte nog ett par gånger att vi skulle vända
hem för idag var det inte "götta" att sitta i regnet !


Men till slut lyckades Simon kroka en krokodil
i alla fall.
Det blev kaos i båten nästan som vi
aldrig fått en fisk förr i båt. Båten snurrade och
motorn la av de andra spöna börja slacka och
Simon skrek, jag skrek men till slut var fisken
i båten och lugnet kom!


Tre bommar efter det kom mörkret och vi blev
tvingade att ge upp! 
Spotta och svor "Jag vill
inte sluta fiska"


Konstigt vad man står ut med för skitpass för
att få lite fisk ibland!



Mvh Thomas Karlström

Skitfiske Shuz !

Kommentarer

Skicka en kommentar

Om du vill bidra med en kommentar, var vänlig signera med ditt namn: