Tjärnfiske | Älgar och öringar

Tjena Tony jag var och fiskade lite Öring i går i en tjärn och dom var på hugget! Det var -7 när jag kom ditt så ja trodde att isen skulle ligga men icke:) började med fluga men det hände ingenting,provade sen med kast kula och ett knippe med maggot, ingenting vad gör jag för fel tänkte jag då?


Tog en paus, gjorde upp en eld och värmde mina stel frusna fingrar och hällde upp en kopp te och  tog en macka, sen så satte jag i hopp ul-spöt och monterade på en liten mirra spinnare! I första kastet högg det en fin öring strax över kilot:). Fem kast och fem fiskar!
Sammanlagt 7 st denna dag, 2 fick följa med hem iaf.


När jag står och drömmer och längtar till sommaren så brakar det till bakom mig och vips så står det två stycken stora älgar och glor på mig, antar att dom tänkte - Vad gör den där token här i minus grader och snö:). Synd bara att kameran blev kvar hemma, hade fått fina bilder denna dag,så det fick bli  ett tråkigt kökskort på de två öringarna.


Hoppas på lite mildare väder då blir det att besöka kusten en vända nästa vecka.


Fiskehälsningar Thomas
Dessa två fick följa med hem!



 

Kommentarer