Älvkarleby | Råkallt, grått och 600 kubik på årets sista tur till älven!

Ett par minusgrader och ett grådis som kunde vara plockat ur den värsta-
skräckfilmen bäddade in Älvkarleby den här söndagsmorgonen.
Jag hade Thomas Karlström med mig som tagit lite "timeout" från gäddorna, -
dessvärre hade fisket mycket att önska ! 600 kubik med viss variation, gjorde ju -
inte fisket enklare direkt. Men fiska skulle vi, och jag hade ett napp rätt omgående-
på ett kopparfärgat skeddag!


Men efter någora sköna gung släppte den, som så ofta för Berggren den här säsongen.
Nåja detta tände i alla fall ett hopp om fler kontakter, och jag hade ytterliggare någon-
stöt men det var rejält trögt. En del braxar landades främst vid Notöspetsen, men öringarna
lös med sin frånvaro trots att vi såg en del fisk, både färgade men även en och annan "blänkare"!


Nicke Mattsson lyckades kroka en öring av mindre modell, och det kom upp en till nere i
pumpen som "Lång- Thomas lurade! Båda gick givetvis åter i spat! Den som lyckades
bäst idag var Storvreta Pelle som fick en riktigt fin öring på 2,8 kg! Sista dagen att fiska
är kommande fredag, så för mig blev detta årets sista tur!





Diset hängde över älven.
Kylan trängde genom kläderna oavsett utstyrsel
De som nappade var oftast av den mindre sorten.
Thomas testade älvfisket i säsongens slutskede
Pelle kunde kamma till sig han - vikt 2,8 kg!
Silver


Kommentarer