Älvkarleby | Två & en halv timme- fem landade och en tappad öring!


Fast det låter nog bättre än det var, men under dagens fiske i älven så lyckades jag landa fem öringar, tre över minimimåttet och två strax under! De fick allihop gå på tillväxt, för här snackar vi nystigna blänkare!


Stefan Hising fiskade mittemot
och han drog också en ansenlig mängd öring men alla återutsattes. Kul att se så många pigga firrar i vackraste silverskrud Dessutom tappade jag en fisk som kändes lite större än de övriga!


Underbart hur som helst, vi hade ett rätt grymt fiske under en timme men sedan dog det mer eller mindre ut. Det verkar vara dagfiske som gäller nu, mitt tips är från klockan 12-13 och ett par timmar framåt!Jag fiskade uteslutande med lysstav! Började med drag men det gav inget!
Även PG och Niklas Mattsson var på plats och drillad en hel del denna gråmulna men milda november-torsdag. PG tappade en firre av bättre kaliber!


Men mannen för dagen var vår kompis från Uppsala vid namn Hikmet som dragit
en riktigt fin öring, vikt någonstans runt 3,5 - 4 kg! Pelle var även han på
plats och hade haft flera hugg under dagen. Jag fiskade mellan klockan ett och halv
fyra-  ny tur kommande söndag!

/Tony

Kommentarer