Ny bloggare | Välkommen Andreas Klargård!

 
Hej mitt namn är Andreas Klargård och jag har varit Gävlebo i drygt 10 år.
Fiske har alltid legat mig varmt om hjärtat, när jag var yngre så blev
det mycket gädda, abborre och regnbåge i hälsingeskogarna.
2005 så började jag fiska havsöring efter kusten. Efter drygt 40
timmars nötande på olika ställen så satt äntligen den första öringen
och jag var fast. Säsongerna 06/07 så fiskade jag kustöring väldigt mycket,
men efter det så har familjelivet tagit mer och mer tid. Jag är stolt far till
2 underbara barn.


Men jag lyckas klämma in några pass på hösten och några pass på våren.
Fisket jag bedriver är spinnfiske med kustvobblers som kan kastas långt
även i hård vind, ett väder som jag föredrar. Jag blev både förvånad och
stolt när jag fick erbjudande om att blogga här på sidan.
Det kommer bli lite bomturer men förhoppningsvis så kan jag visa upp
någon kustöring då och då

MVH/ Andreas Klargård

Kommentarer