Pimpelpremiär, och summering av min höstsäsong


Nu börjar minusgraderna krypa sig neråt och första isfiske passet är redan
avklarat så jag tycker det är hög tid att göra en summering av denna höst-
säsong. Jag kan säga att jag är helt nöjd med denna höst trots att jag inte
lyckades lura någon 4:kilos men två på 3,6 får jag nöja mig med. Skolan
har ju tagit upp en stor del av veckorna men man får ta vara på de få
fisketimmarna man haft på eftermiddagarna och helgerna så klart!
Här kommer en hel del bilder ifrån säsongen, men det är bara bilder
på fiskar i lite bättre size.

Svarta laxar fick vi i massor i början av säsongen.

Catch & Release på alla

En fin brunöring i vikten ca 2 kilo.

En av mina två största för säsongen, brunöring på 3,6 kilo.

En fin blänkare på 1,5 kilo

En gädda på ca 7 kilo tagen i ett orört fjällvatten på 0,17 tafs.

En fin blanking på 2,2 kilo.

Nytt personbästa på abborre med fluga, 1,1 kilo, även den i fjällsjön.

Höstens största blanköring, 3,6 kilo!

En blanking på 2,4 kilo.

En av dem första större blankingarna jag fick, 2,7 kilo!

Höstens finaste fisk som jag fick, 2,5 kilo, Äkta silver rakt igenom!

En tidig blanking på 1,9 kilo

En mindre blanking

En tidig blanköring på 1,5 kilo

En av dem många laxar vi landade i höst.

En fin brunöring på 2,2kilo.

Och här är Laxen på 14,5 kilo som jag fick på klass 7 enhandsflugspö!
Nytt PB också!

Då har jag presenterat en del av vad jag fick vara med om nu i höst.
Nu längtar jag bara på att alla isar ska bli gångbara så vi kan börja
pimpla så riktigt.

Årets första pimpel premiär är nu bokad, och den blir på lilla svartsjön
den 24/11. Ljusdals FVO brukar alltid leverera fina fiskar och trevligt
fiske och gott bemötande så det ska bli väldigt trevligt!

Läs mer om vinterfiske efter röding,regnbåge öring och harr på http://teamblankoring.blogspot.se/

Skitfiske på er där ute! / Victor Gustavsson

Kommentarer