Evelina | Lakfiske i Testeboån - roligt fiske!

Denna kväll var det äntligen dags för lake fiske! Jag och Niklas Persson åkte iväg
till Testeboån runt 8 tiden på kvällen, jag hann knappt få ner grejerna på botten
innan jag kände att det var något där. Vi behövde inte alls sitta länge innan både
jag och Niklas hade fått på en varsin lake, dubbelhugg blev det! Fisket var igång,
bara ner med grejerna på en gång igen och de högg då o då. Niklas fick ett rejält
hugg och det var nog en väldigt stor lake på, den gjorde 2-3 rusningar och vi var
så förväntansfulla båda två men någon meter under is kanten så tappar han den tyvärr! 

Men vi tog nya tag och nya hål borrades och vi fortsatte fiska. Jag fick upp en väldigt
fin lake efter att ha känt den ett tag, men det var svårt att få dom att fastna ikväll.
Tyvärr hade vi ingen våg med oss denna kväll så vi kunde inte väga dom, men vi
fick gissa oss fram. Både jag och Niklas fick en rejäl lake var. Jag fick 3 st. denna kväll,
men jag var nöjd ändå. Vi fiskar på strömmings filéer, för vi tycker de funkar bäst där.
Vi var där till ca. kvart i tolv och de högg endast för Niklas i slutet, men som tidigare
sagts så var de lite svår att få fast. Det var otroligt kul att äntligen få fiska lake igen
och de var andra gången för i år i Gävle.

Jag är så fast vid just lake pimpling, jag tycker det är otroligt kul. Det var de första
fisket jag provade på och det är något speciellt med det tycker jag. Självklart fick
alla fiskar friheten åter denna kväll!

Skit fiske på er!!

//Evelina









Kommentarer