Bloggare | Vi hälsar Tamer välkommen till Gavleöring!

Mitt namn är Tamer Özturk 42 år och bor i Orsa. Ung fru  :)
och  två pojkar på 16-19 år, men i  Älvkarleby går jag under
namnet "Orsaturken"...   ;)
Om jag kort ska presentera mig
själv så låter det ungefär så här, kommer ursprungligen från
Turkiet men bosatt
i Dalarna sedan -92..Fiskade mycket som barn,
fick även ett stort intresse för jakt när jag kom till Sverige.
Det resulterade i  att jag drev två butiker inom  Fiske-Sport
och Jakt  i många år. Men i dagsläget ägnar jag
mig bara åt laxfiske.. :)

årets  1:a...pb.15,3kg

Nog pratat om mig, dags att prata lite fiske.. :)....2012 har varit ett fantastiskt
fiskeår för mig, samtidigt som det har varit ett oändligt nötande med bilen mellan
 Älvkarleby, Stockholmsström , Sollefteå , Bergeforsen 
och Ljusne! Men detta gav resultat i  många, många fina LAXAR!
En hel del fick följa med mig hem samtidigt som många fick simma
tillbaka till friheten igen! Här kommer lite bilder från Älvkarleby. Tänkte hetsa upp
er lite  :) som jag vet så väntar alla på sommarens härliga dagar, jag vet att n
i har fullt upp med binda flugor ,olja in rullen, se efter spöt och som jag gör
ibland, tittar efter förrae året fantastiska bilder, på mina egna eller på bekantas.
Som jag ser det så har 2012 varit ett fantastisk fiskeår för oss alla:) utom för
några som det kanske var mindre roligt :(
Många av er tappad kanske fiskar,
några som klev av ,några fiskar som slet av grejorna. Man hör många gånger
detta fantastiska ord på dikeskanten  ".FANNNNN..   ". . .de har jag även själv
sagt många gånger :) Men jag tycker att fiske inte bara är att ta upp all fisk,
utan att ge fisken chansen, de ska vara spännande vid varje hugg,  varje drillad fisk
....för mig är det viktigaste vid dikeskanten den vänskapen man skaffat...har delat
meningar med folk som fiskat länge, växla ord om platser, flugans färger, krok
storlek mm
går inte att skriva ner allt, ni vet själva...  Tack alla för alla fantastiska
tips jag fått under året, ingen nämnd ingen glömd, tack som fan...



årets 2:a.. 11,4 kg

                                     




årets 3:e  8 kg
årets 8:e ..11,1kg




årets  4:e...   12 kg

Inleder mitt fiske i år den 7:e Februari med en resa till Domenikanska republikenoch prova lite fiske i större vatten.
Hoppas jag får många roliga bilder  att dela med er...   :):)

Ska bli riktigt spännande att vara med och dela lite fiske inlägg här!!








Dagens trippel i Älvkarleby....



årets  5:e  ..dagens 1 :a 10,5 kg

årets 6:e  ..dagens 2: a  9,5 kg 


årets  7 :e....dagens 3 :e   Klockan 23:50......... 9 kg med lite ketchup effekt :)
Älvkarleby levererar som vanligt, blev även en dubbel i år  :) :)

årets 9:e...Dagens 1:a ..9,5 kg




årets 10:e..dagens 2:a  10 kg



årets 11:e....10,2kg

blev totalt 11 laxar i Älvkarleby 2012..:) och  många som klev av  under drill..:(((






Blev en tripp till Stockholmström lax trofen 2012 tävlingen med  Roger Mellberg "MELLIS"..fantastisk natt med kompisar...några drillningar, men blev  en fin firre till mig på 9,4 kg ..:) kom på fjärde plats i tävlingen av många tävlande :) kul som fan...Men  resan dit
var inte bara nöje, kostade mig ett  "KÖRKORT" och 4000 mindre i plånboken...  :(

Men vad gör man inte för  FISKET.....

Men som ni vet så finns det också annat i livet än bara fiske,  vad vore långa dagar vid älven utan kaffe eller ett riktigt gott VIN......Härligt med vänner som vet vad man behöver;)
Stort tack för den lilla gesten då du kom med vinet- Roger Gahlin!!!


Så till alla gamla och nya vänner -Skit fiske på  er 2013.... Syns vid älvkanten

MVH.  Tamer "Orsaturken"

Kommentarer