Pimpel | Sen rapport från Premiären i Skidtjärn

En liten sen rapport från pimpel premiären på Skidtjärn efter röding och öring.
Jag och Niklas Persson skulle iväg på premiären, vi gick upp tidigt för att
komma iväg så snabbt som möjligt och för att få en bra plats. Vi kom fram
och löste fiskekort och sedan vidare mot Skidtjärn, vi var framme ca 08.30,
de var fiskestart kl 09.00. Vi hann precis fixa grejerna så det bara var att
släppa ner klockan 9.


Det började hugga lite överallt, och efter en ca 20-30 minuter kände jag att det
pickade till och märkte att jag hade fisk på och jag hade fått min första lilla röding.
Jag blev så glad över att ha fått min första röding någonsin! Självklart blev det
friheten åter på alla mina fiskar! Släppte ner igen och jag fick min andra för dagen,
samma storlek på den som på den första, det var bara smått. Jag fick sammanlagt
4 st den dagen. Det var riktigt kul att få testa på rödingsfiske!



 

Veckan därpå var vi ute igen, Jag och Niklas för att landa några fina rödingar och öringar.
Vi åkte ännu tidigare än vad vi gjorde när vi skulle på premiären, och var framme när
det var mörkt fortfarande och det var en stor måne som sken på oss. Vi hittade en
plats och fixade grejerna o släppte ned. Morgonen var seg, det blev ljusare och det
blev soligt och härligt! Efter att ha väntat på första nappet i någon timme, så äntligen
började jag känna något, den här rödingen var starkare än dom andra 4 jag fått innan,
lyckades få upp den utan att tappa den. Jag hade tagit första för dagen, denna gång
vägde den ca 7hg. Dom var väldigt försiktiga och nappen var svaga. Vi fiskade med
mormyska spön för att tydligt kunna se när dom var där.



Det var så roligt att drilla den rödingen, då dom är rätt så starka! Efter ett tag blev det segt igen och vi bytte plats, Det började smälla nästan direkt när vi
fått ner grejerna. Niklas landade en fin öring och en massa fina rödingar!  Jag fick också några fina rödingar. Otroligt kul pimpelfiske, något jag bara måste göra fler gånger! 

 

Skitfiske på er!!

/ Evelina U
 

Kommentarer