Gavleån | Nu vill jag ha vår - kyligt fiske idag!

Ett morgonpass var inbokat denna torsdagsmorgon i slutet av februari, först på plats brukar ju kunna generera hyfsade chanser att få kontakt med åns öringar! Sportlovsledigheten till trots så sattes väckarklockan på 06:15,  och visst kom jag upp då, men det gjorde även min lilla son, även kallad smolten. Han tyckte att det var morgon redan 05:00. Och den snart två år unga plutten tyckte inte alls att farsan skulle dra iväg och fiska, därav var jag inte på plats vid Strömvallenpoolen förrän kvart över sju, men först på plats trots allt! Men morgonen var lugn, fiskade fram till 10:00 ca. utan större framgång. Även Andreas och Nicke var på plats en stund men lika trögt för dom! Det närmaste fisk jag kom idag var ett öringfjäll på kroken efter en bottenkontakt! Nu ser vädret ut att bli kyligare igen, så då får ån vila! Men vi är på väg mot vår, härligt!

Kommentarer