Älvkarleby | Inledde året med att "blanka" - nu behövs + grader!



 
Molnen försvann och älven dränktes i sol!

Årets säsong i Älvkarleby inleddes idag för mig, när fisket inleddes strax efter 08:00 så
låg molnen över älven, men framåt lunch sprack det upp och solen flödade över
de tappra som försökte lura någon av älvens öringar. På plats var redan Ampa, som varit uppe
i ottan, och lyckats lura en öring under de tidiga morgon-timmarna. Även Conny Bergman
en av Gavleörings "bloggare" var på plats vid fasta fisket, och Nicke som åkte med mig!
Jag började fisket i pumpgropen, men utan någon som helst framgång! En stund senare
infann sig även Hikmet och Stor-Vreta Pelle samt Tierps starke man PG!
Även Molle (www.storfiskaren.se) och Sebbe kom ner för en stunds fiske,
men då fisket gick på sparlåga denna dag så var nog dagens behållning den
strålande solen samt att få träffa fiskepolarna
efter en låång seg vinter!


Även de mindre fiskarna hugger hårt, detta samt
de höga iskanterna gjorde det svårt att låta de
små öringarna  sprattla loss redan i vattenkanten
.



Dagens enda kontakt med fisk hade jag på Korallens nedre ände, ett kort vevstopp
och två sköna gung men sedan var det över. Ampa lyckades få ännu en fisk, en blank och
fin oklippt öring som var "godkänd" men som återsattes! Även PG landade en "lille" en
nere på Korallen. När vi avslutade fisket vid 16:45 så var bara två stycken återsatta
fiskar införda vid kontoret, nu behövs snösmältning och + grader!





Känner jag denne man? 








 



Kommentarer