Flugor | Bindbeskrivning på ytgående gösfluga från Peter "FlyTyer" Dahström!

 










Här tänkte jag visa hur jag binder mina gösflugor för minst klass 9 flugspö, flugorna blir lätta och går i ytan eller 10 cm under när man kastar ut! Vänta och låt sjunka tills man ser eller höftar, när den är på 10 cm djup, dra till igen hugget kommer brutalt på fluga!  Kroka omedelbart HÅRT och använd fluor carbon lina som tafs och 1-1,5 meter sinktip.

3/0 Predatorkrok, Kaninzonkers, chenille, flash, 3 färger rävhår och självlysande stopper.

Övrigt som behövs: Gäddsäker specialtråd, UV- resin och UV- Laser.
 Jag börjar med att binda in en kaninzonkers, sen flash och en självlysande stopper.








 
Jag fortsätter med chenille som kropp.








 
Här binder jag in vitt rävhår först, sen rött, lägg dem framåt bind in sedan, fäll över och bind några varv till







 
Likadant här, lägg håret framåt bind in, sen stryk det bakåt, sen bind några varv, fäst tråden, klipp av.














 
 Limma på fina 3D ögon.















 
Applicera UV- resin på översida, under och ett tunt lager på ögonen.




















Stryk håret bakåt och håll kvar, lys med uv lasern 10 sek, klart.


















 
 
 Lysande huggpunkt!















Mer information om mig och min flugbindning samt fiske
kan ni ta del av på min blogg, Peter "FlyTyer" Dahlström!
 
 Klara!  Visst blev de snygga?





















Kommentarer