Gavleån | Det nappar i hemmaån - Grattis Fredrik "Gudfadern" Nygren!






Torsdag 7:e mars och en lucka i ekorrhjulets vardag hade yppat sig! Jobba javisst men så fort dagens arbete var till ända så låg spö, beten, samt kläder i fiskebilen och kursen sattes mot Gavleåns övre delar, och poolen nedanför Strömvallen. När jag väl kom ner så insåg jag att vattnet var rätt lågt, bra mycket lägre än sist jag var på plats. Och jag trodde nästan jag skulle vara själv när jag kom ner, men tji fick jag. Två flugfiskare höll precis på att plocka ihop sina utrustningar, den ena av dom hade haft en stöt på sina grejor men inget krokat!





På plats var även Predatorgodis alias , Fredrik "Gudfadern" Nygren! Och han frestade åns öringar med hederliga toby-drag! Vi fiskade på, solen började sakta dala ner över träden mittemot, och ljusen uppe på Strömvallen hade nog precis tänts när Fredde som parkerat uppe på handikapp-bryggan gjorde ett mothugg av "Suomelamått"! Först tänkte jag ett rejält  bottennapp men sen började spötoppen att böja sig och det var fast fisk!





Jag fick upp kameran och Fredde drillade öringen , som gjorde rejält mycket motstånd för att vara en besa -  men en ansenlig sådan! Väl inne vid land såg vi att storleken på fisken låg runt 70-75 centimeter, ca. 4 fyra kilo! Nytt personbästa för Fredrik - grymt skoj!


Efter ett par foton så sattes fisken tillbaks! Men kvällen var inte till ända här, vi fortsatte och även Thomas Karlström anslöt och vi fiskade fram till mörkret lagt sig över ån och isen i spöringarna började bli väl besvärande! En hel del vak denna soliga kväll gjorde de två och en halv timmarna mycket spännande! Nu väntar kyligare väder så man får väl bänka sig vid bindstädet istället!
Skitfiske på er!











 

Kommentarer