Älvkarleby | "Babsan"-tuberna levererar!





Härliga spöböj!

Drillar med öppen mun? Månne av förvåning??





 
Den här killen med smeknamnet "Gudfadern" tar snart sin första stora öring!
Sliter in i det sista!

Sushisugen!







 

Rännil!

Klockan halv tio på söndagsmorgonen var jag och Fredde ”Gudfadern” Nygren på
plats vid älven,, fast i dag var det mer en rännil som flöt fram i stilla mak. Skulle tippa det inte gick mer än 90-10 kubik, och ni som är vana älv fisket vet ju hur svårt det är att få fart på grejorna då. Men nu var vi på plats, ryggan full av bombarda och sjunktafsar! Vi testade först övre delen av Korallen, och sen den nedre delen men inte ett liv. Sedan for jag för att hämta Peter ”Fly-Tyer” Dahlqvist vid Älvkarleby station, det är bla. Peters rasselflugor som jag haft bra utdelning på tillsammans med flöte nu under vårens lågvatten!


Trögt fiske

Väl tillbaks så fortsatte vi att fiska på den nedre delen av Korallen, innan vi beslöt oss för att testa Skravlet, strax vanför Holgers nacke!
PG som också anslutit lyckades bäst med en firre på 50 cm, jag hade endast ett hugg! Tiden rann iväg och vi gick tillbaks till Korallens övre del, när klockan närmade sig strax efter 16:00 så skjutsade jag Peter till stationen för hemfärd! Riktig kul att få besök på det är viset!


Fredde hade flest kontakter idag!
Sedan for jag tillbaks, och när jag gick över hängbron ser jag Fredde stå med spöböj nere på gubbhyllan! Men idag hade ”Gudfadern” inte turen på sin sida!  Ca. 5-6 kontakter för den nyfrälste älvfiskaren,  men tyvärr inget landat! Jag tog mitt spö och gjorde ett kast med ”Babsan”-tuben, den som även Fredrik fiskat med och minsann, så nappar en av älvens mindre fiskar. Skoj med lite napp efter så många timmars fiske!

Äntligen lite utdelning
Framåt 6- blecket så får jag åter ett fint napp, den här gången är det en större fisk! Och på samma fluga så landar jag en fin firre som vägde 3,1 kg! Sedan hände inte så mycket mer, men jag och Fredde kunde summera dagen som riktigt skoj, trots usla förutsättningar
!

Kommentarer