Älvkarleby | Första laxrepan 2013

Kom ner till en dimmig älv strax efter 16:00, en man ute på Korallen förutom jag. Fin vattenföring som låg på strax under 400 kubik! Detta flöde är riktigt bra vid fasta/pumpgropen så jag beslöt mig för att testa där ikväll. På Korallen samlades
under kvällen ett 10-tal fiskare, men vid pumpen var det bara jag och Conny Bergman! Fiskade 5 timmar, under den tiden hände inte mycket! Kvällen mest spännande tilldragelse var någon gång efter 21:00,
vi fiskar fortfarande i pumpen, jag har gjort ett kast som bara strök ett par meter från Korallen. Känner några linor på botten, håller upp spöt för att inte fastna, och känner då plötsligt några riktigt sköna knyckar i klingan.Men underbart är kort, fisken kliver av lika fort som den klev på. Vad det var ska jag låta vara osagt, men sköna gung var det! Men lukten finns där, laxen är på gång! Ny tur på söndag kväll!

Kommentarer