Kustfiske | Ibland stämmer det!

Efter mycket velande fram och tillbaks så blev det en snabbsväng ut
till kusten på lördagskvällen.
Jag hade en magkänsla att det nog
skulle gå att lura en öring  trots att tiden var knapp.
På vägen ut
till dagens fiskeplats så mötte jag ett par
som var ute och vandrade, vi hälsade på varandra och bytte några ord och då
kom dom vänliga orden LYCKA TILL.
Inte dom orden man vill höra direkt,
men jag hade i alla fall min turmössa på mig så det kanske skulle gå vägen ändå :)


När jag kom ut till fiskeplatsen så såg det lovande ut med bra fart på vattnet,
vinden följde med land.
Jag började fiska med ett blå/silver färgat drag,
ett drag jag fiskat bra med på tidigare turer.
Efter en timme utan minsta
känning så började jag misströsta lite, JÄVLA LYCKA TILL!


Jag bestämde mig för att prova en skrikigare färg, valet föll på orange/gul.
Efter ca 10 kast satt första där, efter att jag pressat den för hårt så tackade
den för sig med en rejäl luftfärd.
10 minuter senare var det dags igen,
den här fisken drillade jag lite lugnare. Det blev lite dramatik på slutet då den
beslutade sig för att hoppa ur håven och göra en sista rusning.

Då var äntligen första på land, en fisk på 55 cm. Vinden hade tilltagit i styrka
och vridit sig mot land, jag har hugg i dom två följande kasten men dom
vill inte fastna. bestämmer mig för att parkera på platsen då det verkar stå
mycket fisk där.


Inte långt senare så hugger det igen, denna gång sitter den fast. Denna fisk
är på 46 cm och i kanonkondition, så den kämpar otroligt bra med tanke
på sin storlek.
Jag fortsätter fiska av platsen noga och till slut sitter även en
tredje fisk, det är en liten öring som får gå tillbaks. Jag tappar ytterligare en
öring och har ett hugg till innan den är dags att avrunda.

Det är ett bra facit för 3 timmars fiske vid kusten.

Man får hoppas att man möter på någon vänlig själ nästa gång som önskar en LYCKA TILL.

Drömmen om den stora lever kvar! MVH/ Andreas Klargård





Liten men ack så vacker!




Det blev 2 matfiskar


Kommentarer