Laxtankar | Nu är dom här!


I går kom årets första lax upp i Älvkarleby, det var Stefan Hising som är en duktig laxfiskare
blev segrare i ”Majlaxen” 2013. Och precis i det ögonblicket, när jag fick se bilden av Stefan med laxen, så kom den där magiska känslan över mig.  Jag får svårt att fokusera på innevarande ögonblick, än värre blir det med sömnen då det i tid och otid dyker upp laxdrillning på näthinnan.



Och i dag kom nästa lax på land, och det kan man ju räkna ut med tummen och lillfingret att tillvaron inte blir lättare för en som lever, sover, och fiskar lax. Vi säger grattis till Peter Boström som drog upp dagens fisk, tydligen en välmatad torped på runt 10 pannor. Skönt är att jag lyckats fixa så jag kan göra en första laxsväng redan i morgon torsdag! Så ikväll packar jag laxprylarna, man vet ju aldrig om och när det händer vilket är tjusningen med detta underbara beroende. Skitfiske på er!

Kommentarer