Ljusne | Morgon gung och storm väder!

2,2kg
När jag i morse parkerade bilen i Ljusne trodde jag inte mina ögon! Redan klockan fem var det sex bilar på plats och massor med folk på snötippen och även en del som fiskade på goudes. Jag gick en runda på tippen men det kändes inte alls som det brukar. Fick tips om en vik bredvid själva älven av min gode vän Thomas Larsson där han sett fisk under morgonen när han spinnfiskat.

Spanade av viken en stund och fick till min glädje se ett par tunga vak!
Jag vadade på plats och i femte kastet sög det tag ordentligt i ett hårt hugg! Fisken gick länge och stångade innan den gick till väders i två riktigt härliga volter, efter en rolig drill kunde jag landa morgonens öring, en fin fisk på 2,2kg.


Under tiden jag hämtade ryggsäcken med mina saker anlände Hasse Eriksson,
en kille jag känner via jobbet, och en stund senare gjorde han mig sällskap
på platsen jag fiskade. Hasse hade dagen till ära ett nytt flugspö som han
gärna ville drilla fisk på och även en nykomponerad fluga som såg het ut!
Efter bara en liten stund hördes hur Hasse gjorde mothugg och en fin fisk
vältrade sig i ytan! Jag hjälper till med att håva fisken som visar sig vara
en riktigt kanon firre på 2,8kg!
Vi fiskar vidare men det blir allt segare och
ingen mer fisk vill hugga på våra flugor på denna plats fast vi ser en del
fina vak. När jag ger mig för dagen vid tretton tiden blåser det storm och
är ordentligt svår kastat!


Kan konstatera att ska man fiska på helgerna får man vara redo på en hel del folk!
Dock finns fisken att finna på många platser det visade denna dag.


Tight lines!/Stefan


Hasse med en fin öring på 2,8kg

Öringen föll för hasses egen komponerade spigg!

Kommentarer