Älvkarleby | Regn, regn och ännu mer regn - Grattis till laxen Dan Danielsson - vikt 13,4 kg!

Utan laxskägg går det som en dans! Både jag ,Molle, och Danne deltog i förra årets utmaning - att inte raka sig förrän första laxen fångats!(under enkelkrokstiden)
Men de som följde bloggen samt såg oss vid älven fattar nog hur tufft det var! Molle tappade en massa fisk, jag tappade ett fåtal(3) samt Danne drillade ett gäng men  inget som ville med upp.


Molle fick till slut en godkänd lax, och den gode Danne lyckades

också ta sig en lax i slutet av säsongen. De som såg oss vid älven undrade säkert vad vi var för pundare. Men för att inte bli långrandig så grejade Molle sin första laxför i år i måndags, en fin bit på 13,7 kilo! På tisdagen bröt jag "torkan" och fick mig en kanonfin midsommarlax på 5,5 kg! Danne fixade sin lax ikväll, tror inte han fiskade länge innan han drog en finfin fisk på 13,4 kg! Så nu kan vi släppa ner axlarna alla tre, känns skönt! Nu kör vi igen på lördag, och hoppas på ett skapligt flöde! När jag drog från älven så  var bara två fiskar inskrivna, en på 7+ samt Dannes! Dags att sova, skitfiske på er!

Kommentarer