Älvkarleby | Tredje laxen för mig idag - Björn Kastenfalks flugor levererar!






Lars Ekeblom, Korallen
 
 

Kjell "Gruff" Bohlin, 10 + Skravlet



 



Zaid Rashdan 9+ Korallen
 
 

Muhammed med en fin lax!

 

Rickard Johansson 12,6 kg

En riktigt skön eftermiddag/kväll vid älven!
Gick ett stadigt flöde runt 300 kubik, det var först en kvart före midnatt som proppen gick ur! Mycket folk vid älven den här kvällen, både den övre - och nedre parkeringen var packade av bilar! Laxfisket blir allt större för varje år och fler och fler vill ta chansen att drilla älvens konung. Då klockan nu är mycket ska jag fatta mig kort, fiskade på Korallen denna kväll!



Egentligen lite väl högt tryck på vattnet där vi stod men en kort -90 grammare fixade så bottenkänning inträdde! Lyckades fånga en fin matlax ikväll, som dessutom erbjöd roligt motstånd innan den ramlade ner i håven! Prick sju kilo vägde den silverglänsande torpeden. Tyvärr ingen bild då jag glömt minneskortet i datorn där hemma!  Ytterliggare ett skönt napp som varade i ca. 15 sekunder blev facit för mitt fiske!Även den gode kamraten PG brände en fisk i kväll! En eloge till B2 som försåg oss med varmkorv och hamburgare! Grymt! Ett tack också till Björn som sålt kvällens fluga till mig! Nästa tur bli troligtvis kommande söndag!

Till dess, skitfiske på er!!

Kommentarer