Älvkarleby | En hel del fisk i farten sista timmen - min första lax i Årvara!

Minken drillar med van hand!


Kom ner till ett av värme dallrande Älvkarleby, inte bara värmen utan en luftfuktighet utan dess like. Begav mig ut på hällen först
och där träffade jag på Mackan, och Pelle. Jag fiskade på hällen
ett bra tag, men den som tog fisk där först idag var minken Niklas Mattsson, en fin firre på 5,6 kg!


Fiska kan han, Niklas Mattsson!
 
Nr fem - 7,5 kg och knallblank! (Inte bara jag)
Värmen och den fuktiga luften var olidlig!


Kimmo Kouva drog en lax strax efter mig

Peter Jonsson drog en finfin matfisk!
Hikmet C&R på en fin larre, ni kan
säkert gissa fångstplatsen!

  Sedan fylldes hällen på med fiskesugna människor
  så jag beslöt mig för att knalla
över till Årvara, där
  mina två
polare PG och Hikmet fiskade! En del vak
  men inte som
det varit tidigare under helgen med
  en stor mängd vakande fisk. 
Hemvirkad "Glödhäck" kunde laxen inte motstå!

Jag fiskade längst ut på "stenramlet" som vätter mot kanalinloppet. Malm som också var där brände en lax, Peter Jonsson fick med sig en lax hem idag! Runt 22-tiden  så ryckte det till i mitt spö på det där sköna sättet. Fisken följde till en början med rätt lugnt, men ett par rusningar senare så kunde Mackan håva fisken åt mig, 7,5 kg och riktigt blank! Min femte lax för i år, skoj att det finns så mycket "blanka" fiskar kvar i älven, trots bristen på vatten. Under kvällen gick det jämnt vatten runt 200 kubik, kanske lite mer. Grattis till en fin öring Micke "Laxdrill" Ahlström - vikt 5,2 kg! Kvällen avslutades klockan 23:00 vilket är stopptiden för denna vecka! Nu ett par dagars vila innan  vi är på"t" igen!

Skitfiske på er/ Tony

Kommentarer