Älvkarleby | Jag bommade idag igen - Men Sebbe Berggren gjorde kvällen minnesvärd för oss alla! En doublé blev det!!



 

Började fisket vid halv femtiden, tänkte att jag skulle göra en
sväng upp till Hällen och kika om det var så bra som alla sagt.
Javisst var det många vak, samt fisk som hoppade men då jag
var där så var vi "bara" ett tiotal på plats. Kan tänka mig att
siffran blev högre lite senare på kvällen!


Bo Söderholm drog en fin firre på 8,2 kg medan jag var kvar på Hällen!


Nåväl fiskade där en kort stund innan jag beslöt mig för att knalla
ner på Korallen och försöka. Vi blev ett ganska ansenlig mängd sportfiskare även
där, och en hel del fisk som vakade, mest av den mellanstora modellen men även
en och annan "bamsing". En summering av kvällen ser ut som följer:


Två laxar till Sebbe:  Lax nr 1: 8,9 kg
                               Lax nr 2: 7,1 kg
Övriga som fiskade(C.a 12 personer) O stycken laxar!

Givetvis togs det fler laxar totalt sett men där på solsidan som vi
fiskade formligen utklassade Sebbe oss! Stort grattis mannen!
Grymt bra gjort av Sebbe som drillar lax på ett sätt som
många av oss andra har fullt sjå att bemästra!

Även min kompis, Laxkungen från Orsa skördade även idag! Vikt 7,5 kg
Tamers åttonde lax den här säsongen! Grym du mannen!



















En annan som lyckades bra idag var Mattias Jansson från Skutskär som drog upp sin första lax någonsin ute på Korallen- vikten var hela 16,4  kg! Stort grattis till en fantastisk firre Mattias! Bilden till höger







   

Drillar som ett fullblodsproffs!

 
 

Håvmästaren är beredd!

 
8,9 kilo och en glad Sebbe!!! Grattis!
 
Lax nr två har tagit Sebbes fluga!
 
Koncentrerad Sebbe!
 

Lars håvar den andra laxen!

Den gav sig inte i första taget..
 



En något tröttare Sebbe - men jätteglad! 7,1 kg

Per Carlsson tog sin 9:e lax för i år!

Kommentarer