Älvkarleby | Laxen är kvar men det behövs mer vatten!


   
Hällen - populärt ställe!

 

Lax landas det, och det har varit en grym laxsommar

 

Malm med sin duo av lax överst! Grymt!
Nederst Dan Danielsson med sin sjunde lax för året!


 
 
Gårdagens tur till älven höll på att gå om intet då
en hel del saker behövde göras på hemmaplan. Men tack och lov så blev det i alla fall så, min kväll vid älven blev lugn, inga rejäla kontakter trots massor av fisk som visade sig, ibland i form av vak men också i höga hopp när de slår ner i stora plask! Ett skådespel bara det!


Men fiska var det jag var här för. Gick fint vatten när jag anlände till älven vid 19-tiden, uppskattningsvis runt 300 k  och det får man väl anse vara ett bra flöde denna sommar. Jag knallade först ut på Notören för att ta mig till hällen.


Den platsen har levererat bra i år, men också trångt många gånger. Så där blev jag inte kvar så länge, när platsen fylldes på med laxfiskare. Stack tillbaks ner till fasta/pumpen men nu hade någon "stängt" av kranen igen och det gjorde dessa platser omöjliga att fiska på.

Jag gick upp till Årvara, där var vi "bara" en sex-sju stycken. På ett träd hängde två fina laxar, och det var ingen annan än Micke Malm som dragit upp dom! Grym fiskare och kan sin älv!
 
David Lundström med kvällens största ?- 17,2 kg








En fantastisk regnbåge kom upp efter det regn som
fallit tidigare




Kommentarer