Flugfiske | Mindre vattendrag och flugfiske - harr och öring ger balsam åt själen!



Besökte min favorit-å,  grymt varmt och nästintill olidligt i skogen den här dagen. Men fisken var på hugget i alla fall och jag fick en hel del öringar och harrar av mindre format. Började fisket vid 16-tiden och körde på till klockan 22:00 och redan då började det att bli lite skumt i skogen.


Jag upptäckte ganska färska spår av björn och jag kände mig iakttagen som på något sätt gav mig en olustig känsla! Så jag packade ihop och gick den kilometer-långa vandringen genom skogen tillbaks till bilen, dock utan djur kontakt som tur var. Jag bara längtade till bilen och den kvarglömda vatten flaskan, huvudet dunkade rejält, så tänk på det när ni är ute och fiskar nu glöm ej att ta med er vatten. Här några bilder från fisketuren.


Fiskehälsningar Thomas


 

Kommentarer