Flugfiske | Mygg, abborrar & svårflirtade regnbågar!

Testade de fina flugorna från Peter "Fly Tyer" Dahlström men
inte ens dessa killers verkade attrahera sommartrög fisk!


For på lördagseftermiddagen upp till klubbsjöarna för att om möjligt ta revansch på senaste turens bompass. Började bra, när jag kom fram till bommen, då hade någon stängt bommen med det redskap vi använder och dragit det hela så hårt att jag inte kunde rubba skiten!
Fick då motionera och ta mig en uppfriskande promenad, väl framme låg den första sjön spegelblank och då gick jag istället till nästa tjärn.Inte många vak där heller, men lite
aktivitet kunde i alla fall urskiljas.Två yngre grabbar var också på plats, de hade varit där sedan morgonen. Den ena hade flera fiskar på men som ej tagit ordentligt och därav klivitav. De båda grabbarna drog sedan en varsin båge! Jag drog sedan återigen tillbaks till första sjön, där blev det en hel del vak och aktivitet under kvällen. Fick efter ett flugbyte äntligen napp,, en kolsvart randig riddare!;-( Det var dessa som var mest alerta ikväll i det sommarvarma vattnet.


Kommentarer