Bloggare | Vi välkomnar rutinerade flugfiskaren - och pimpelproffset Thomas -"StorÅke" Larsson som bloggare på team Gavleöring!

 
Det är med stor glädje jag hälsar en av distriktets bästa pimpel -och flugfiskare med flera sköna fiskar på sitt samvete, bla. röding på pimpelisen som vägde hela 5,9 kg! Här presenterar Thomas sig själv!


Hej mitt namn är Thomas "Stor-Åke" Larsson och har fått äran att blogga
på Gavleöring! Jag kommer från Söderhamn där jag bor ,mina inlägg kommer främst att handla om flugfiske ,kanske inte så mycket lax eftersom  jag har harren som min favorit fisk eller
"lady of the stream "  som Gunnar Westrin  brukar säga ,annars flug-fiskar jag det mesta, allt från havsöring till gädda. Jag har även flugbindning som intresse  samt jakt och fiske som har funnits i hela mitt liv då min far både jagar och fiskar men jakten lade jag på  hyllan för många år  sedan ,en annan  passion jag har är pimpelfiske på  vintern  som min nära och kära vän Stefan Åkesson lurade mig att börja med :-)


Ja det var väl lite om mig då och som sagt så ska jag försöka blogga såååååå
mycket som möjligt o
ch en och annan Go-pro film kommer nog upp också



!

Tight lines

Thomas

Kommentarer