Flugfiske | Bland björnar och vakande öringar

I går kom Jocke D och hämta upp mig och Jimpa för lite fiske
uppe i Trönöskogarna När vi kom fram så vakade det ganska rejält
och vi såg att fisken tog torrt ,kan inte bli bättre tänkte vi.
Det tog inte lång tid innan Jocke drog på första bågen,
en liten rackare som fick simma vidare,




Kort där efter missade jag vad jag tror var en finare fisk som tog tafs och
lina för mig, Jimmy fick sig ett äventyr på andra sidan tjärn där han befann sig,
en björn satt ca 30 meter i från honom, en björn hona med ungar hade dragit
sig till tjärnen ,vi hörde den länge, hur den visslade och bökade uppe i skogen
innan den drog vidare in i skogen. Fisken vakade iaf. och det tog inte lång tid

jag drog på en finare öring på en stor streaking caddis som Jocke D hade bundit, kul!

Vi fiskade tills det var kolmörkt och begav oss hemåt nöjda och belåtna!
Skit fiske på er Thomas "stor-Åke" Larsson

Kommentarer