Älvkarleby | Peter och Peter hade en bra eftermiddag vid älven! Både vatten och öring var på hugget!

Måste bara få gnälla av mig lite. Känns surt ikväll, fiskade både tisdag och onsdag fm, men då fanns det inget vatten att fiska i. Hade lika gärna kunnat kastat mina beten upp på land istället för i vattnet som inte fanns. Nåväl nu har surgubben pratat klart. Mina fiskepolare Peter "Öringmagneten från Storvreta samt Peter "Molle" Berggren  drog riktigt fina öringar i dagens fina flöde i älven.
Det gick strax under 400 kubik när jag anlände till jobbet på eftermiddagen. Ja, jag sa jobbet då jag har perfekt utsikt därifrån, såg på när Molle drillade sin fina öring på tre kilo. Jag måste gjort någon däruppe nåt ont, för jämnt när jag besöker älven så går proppen ur. Pelle gick sig två fina och blanka öringar, 2,0 och en på ca. 2,5 kg! Molles fina blänkare drog vågen till tre kilo! Grattis grabbar! Må vattnet fortsätta att rinna under lördagen då öringstrofén ska avgöras!

 
 



Kommentarer